kolmapäev, 24. veebruar 2010

Seksi vastand

The Opposite of Sex
1998; lavastaja ja stsenarist Don Roos; osades Christina Ricci, Martin Donovan, Lisa Kudrow, Lyle Lovett, Johnny Galecki, Ivan Sergei
5/10

"Seksi vastand" kuulutab end jutustaja Dede Truitti suu läbi algusest peale kõige "tavalise" vastandiks. "See ei ole südantlõhestav lugu, mille lõpus on kõik täiskasvanud ja avastavad, et ei saa muutuda enam kunagi endiseks. Mina ei muutu, mina jään tõpraks." Dede on 16aastane plika, kes peale oma kasuisa surma asub elama oma homost venna juurde; viimase poiss-sõbra meelitab ta loomulikult heteroseksuaalsele teele. Millest algab üks igavene jant, mida Dede pidevalt kommenteerib, vaatajaga "lollitada" üritades.

Tihe sündmustik ja kaasaelamist väärivad inimsuhted teevad filmist täiesti vaadatava elamuse. Viga - ja see on suur - on omaenda olemuse pidev kinnitamine. Seksi vastand peaks ilmselt olema armastus, suhted, kohusetunne jne; jama on selles, et seksiga enamasti kaasnevad mingid soovimatud lisad. Dede ja kogu film üritab neist mängulisuse ja (näiliku) vastandlikkusega konventsioonidele lahti rebida - mis oleks võinud õnnestuda, kui ainult Dede pidevalt ei kommenteerinuks ega vaatajat täielikuks idioodiks ei pidanuks. "Mis te arvasite, et mina surin?! Ma olen ju jutustaja!" - jah, ma tean; ja samamoodi oli juba alguskuulutamisest peale selge, et film lõppeb siiski tõdemusega: "Ma ei ole enam endine." Ei mingit revolutsiooni, ainult veidi rohkem sagimist ja AIDSi (millega päris hästi üle pingutatud) ja "vabameelsust".

Vahel lihtsalt häiriv: I thought the whole idea was I know what happens next. I'll tell you one thing... I'm not gonna go back to Bill's house and be this big changed person for you. I told you right off I don't grow a heart of gold. And if I do, which is, like, *so unlikely*... give me a break and don't make me do it in front of you. Come on, guys, go, okay? I'll give you this much, though... I never was the same again after that summer.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar